قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند
سرخط خبرها

انتخاب ملی پوشان پنچاک سیلات بانوان کشور در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۵۲۴۱
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
انتخاب ملی پوشان پنچاک سیلات بانوان کشور در مشهد
برای نخستین بار دختران رشته پنجاک سیلات در سه رده سنی به میدان رفتند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مسابقات پنچاک سیلات قهرمانی کشور به میزبانی مشهد در سه رده سنی بانوان برگزار شد و ورزشکاران برتر این رقابت‌ها راهی تیم ملی شدند.
پنچاک سیلات در گروه ورزش‌های رزمی است که در کشور‌های جنوب شرق آسیا طرف داران فراوانی دارد و چند سالی است در کشورمان از آن استقبال می‌شود. این رشته در کشور ما عمر زیادی ندارد و حدود دوازده سال از آغاز آن در ایران می‌گذرد، اما پنچاک سیلات در مشهد حدود شش سال است که دنبال می‌شود.

با توجه به نزدیکی مسابقات جهانی، بازی‌های این رشته در چهارده وزن در دو بخش آقایان و بانوان پیگیری شد تا با شناخت ورزشکاران برتر ایران، اردو‌های ملی آغاز شود. در پایان مسابقات مشهد، نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها به اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی پنچاک سیلات جهان که اواخر مرداد در مالزی برگزار می‌شود، دعوت شدند.

سالن کارگران مشهد میزبان حضور پرتعداد مبارزان بود که در دو روز با یکدیگر به رقابت پرداختند تا بتوانند خود را به اردوی ملی برسانند. بانوان در سه رده سنی رقابت کردند که در بخش تیمی نوجوانان بوشهر به قهرمانی رسید. گلستان دوم شد و سیستان وبلوچستان روی سکوی سومی ایستاد. در بخش جوانان، ایلام قهرمان شد و بوشهر و همدان به ترتیب دوم و سوم شدند. در بخش بزرگ سالان نیز بوشهر به قهرمانی رسید، گلستان دوم شد و مازندران و لرستان عنوان سومی مشترک را به دست آوردند.

در مجموع این رقابت‌ها نیز استان بوشهر قهرمان پنچاک سیلات کشور در بخش بانوان شد، ایلام به نایب قهرمانی رسید و گلستان سوم شد. مریم کاشفی، مسئول برگزاری مسابقات کشوری پنچاک سیلات در مشهد، درباره این رقابت‌ها اظهار کرد: «این رقابت‌ها در دو روز برگزار شد و جمعه مسابقات فینال در وزن‌های مختلف برگزار شد. این اولین بار بود که مسابقات کشوری در مشهد در سه رده سنی برگزار می‌شد. پیش از این، مسابقات رده بزرگ سالان برگزار شده بود، اما بازی‌های نوجوانان و جوانان اولین بار پیگیری شد.»

رقابت ۱۶۱ مبارز در مشهد

کاشفی ادامه داد: «هفده استان در این دوره حضور داشتند که هرکدام یک تیم داشتند. هر تیم می‌توانست از نهایت ظرفیتش یعنی پانزده ورزشکار استفاده کند. در مجموع ۱۶۱ نفر در بخش بانوان حاضر شدند. هر شهر و استانی که در این مسابقات تیم داشت، این مجوز را داشت که دو داور از استان خود در این رقابت‌ها داشته باشد. به همین دلیل، از سراسر ایران داور داشتیم، اما هیچ داوری بازی ورزشکار هم استانی اش را قضاوت نکرد تا به این شکل عدالت رعایت شود.»

او تصریح کرد: «سطح مسابقات بسیار خوب بود. از آنجایی که این بازی‌ها انتخابی تیم ملی هم بود، ورزشکاران تلاش زیادی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی کردند. در پایان نیز کسانی که حکم قهرمانی دریافت کردند، راهی اردو‌های ملی خواهند شد.»

گسترش پنچاک سیلات در خراسان

او گفت: «من نماینده این سبک در خراسان رضوی و مسئول کمیته بازرسی هیئت ورزش‌های رزمی نیز هستم. این رشته از سال ۱۳۹۵ در خراسان رضوی آغازبه کار کرد، اما در بخش بانوان حدود چهار سال است که دنبال می‌شود. سعی کرده ام در شهرستان‌های استان نیز این رشته را فعال کنم و اکنون در درگز، سرخس، زبرخان، نیشابور و تربت این رشته نماینده دارد و قصد داریم این رشته را بیشتر رشد و توسعه دهیم.»

رشته‌ای رزمی ویژه مسلمانان

نماینده این سبک در خراسان رضوی، گفت: «این رشته درکل دوازده سال است که از کشور اندونزی به ایران آمده است. در واقع رشته‌ای است که مخصوص مسلمانان است، زیرا ورزشکاران کاملا حجاب دارند و از مقنعه سفید استفاده می‌کنند. به همین دلیل، رشته بسیار مناسبی برای بانوان ایرانی است. پنچاک سیلات رشته‌ای المپیکی و جهانی است و شرایط خوبی برای پیشرفت دارد. این رشته هم حالت مبارزه و هم فرم دارد و در بخش مبارزه، ضربات فقط به هوگو زده می‌شود و ضربه به سر و پا خطاست. به همین دلیل، آسیب بسیار کمی برای بانوان دارد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->